dilluns, 2 d’abril del 2012

Satèl·lit Iridium a llum de dia

De tant en tant el cel et porta sorpreses a plena llum de dia. Aquest diumenge a Breda, tot estirat a la gespa contemplant el cel de la tarda, vaig veure un objecte brillant. La primera impressió va ser pensar que veia Venus, que aquests dies es veu molt clarament des de la posta del Sol fins a primeres hores de la nit, però la seva ubicació, massa al cènit, em va fer dubtar del que veia realment.
Al cap d'un moment vaig poder apreciar que l'objecte es movia molt lentament en direcció nord, i llavors vaig recordar els famosos satèl·lits Iridium que presenten en ocasions magnituds molt elevades i que poden ser vistos a simple vista, fins i tot de dia.
Com que no disposava de telescopi, vaig agafar la càmera, i a màxim zoom (200 mm) s'apreciava clarament que era un satèl·lit. Com vaig poder, vaig fer una foto sense trípode en què, encara que malament, es pot veure la forma del satèl·lit.


Això em fa pensar en la quantitat de satèl·lits que constantment circulen per sobre dels nostres caps. En la següent representació es pot veure el núvol que formen al voltant de la Terra.


El 2009 l'ESA (European Space Agency) calculava que hi havia a prop de 12.000 satèl·lits orbitant la Terra! 



Fa una mica de por, oi?

2 comentaris:

Villaurania ha dit...

Wow company! quina passada!

Sempre amb la càmara preparada

jeam ha dit...

Doncs gràcies a tu vaig pensar amb els Iridium. Des del dia que em vas avisar per veure'n un a Àger que no n'havia vist cap més. Una passada!